Tři trojhlasy na liturgické texty

Datum vzniku

1994

Obsazení

smíšený sbor, cembalo nebo varhany

Části / věty

K chvále Pána Boha svého

Dobrý jsi, Bože, na věky

Otče náš

Interpretace

6.11.1996, Dny soudobé hudby, Sál Martinů Lichtenštejnského paláce v Praze 1, Malostranské nám. 13, řídí Miriam Němcová

12.3.2008, Koncert k nedožitým skladatelovým 75. narozeninám, Sál Martinů Lichtenštejnského paláce v Praze 1, Malostranské nám. 13, Pražští pěvci,

řídí Stanislav Mistr

Všeobecná a formální charakteristika

„Tři trojhlasy na liturgické texty byly napsány pro vyspělý sbor, dělený v mužské i ženské části třemi. Text byl vybrán z kancionálu bratra Jana Roha „Piesně chval Božských“ z roku 1541– K chvále Pána Boha svého. A text z graduálu opět bratra Roha v redakci Jana Blahoslava z roku 1561– Dobrý jsi, Bože, na věky. Smysl této českobratrské utrakvistické a posléze i katolické duchovní poesie je universálně ekumenický: chvála Boží v nádherné gotické češtině. Poslední trojhlas je Otče náš podle Matouše, modlitba snad nejkřesťanštější. Hudba by to měla být trochu archaická, trochu tonální a hlavně finální pro své závěrečné ztišení.“ (Karel Sklenička)


Odběr novinek

Zde si můžete nastavit odběr novinek. Pokud dojde na těchto stránkách k nějaké změně, doplnění apod., dostanete upozornění na svůj mail.